Play - I videogames sono una forma d'arte...

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"The players can use their own imagination to imagine things.
And imagination is better than any graphics:
you see a red D on the screen, but you have a huge fire-breathing dragon in your head.
This is a bit like reading books, or listening to stories (compared to watching movies).
Although it is difficult to start to appreciate the letters, once you learn how to read them,
they become very clear (and designing clear displays under ASCII limitations becomes an art in itself).
Graphics take lots of work to produce, and roguelike developers and players tend to care more about the gameplay."

- Zeno Rogue
Eye of Hydra - blog

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Bibliografia:

Daniel Sloan, Giocare per vincere, Rizzoli
Jane McGonigal, La realtà in gioco, Apogeo
Matteo Bittanti, Per una cultura dei videogame, Unicopli
Marco Sambo, Labirinti - da Cnosso ai videogames, Castelvecchi
Gamescenes - Art in the age of videogames, Johan e Levi
Clarke Mitchell, Videogames and Art, Intellect
Tom Bissell, Voglia di vincere. Perchè i videogames sono importanti, Isbn
Ciro Ascione, Videogames - Elogio del tempo sprecato, Minimum fax
Intermedialità. Videogiochi, cinema, televisione, fumetti, Unicopli.
Videogiochi e marketing - Brand, strategie e identità Videoludiche, Unicopli
Matteo Bittanti, Schermi interattivi - il cinema nei videogiochi, Unicopli
Massimo Maietti, Semiotica dei videogiochi, Unicopli
Federica Grigoletto, Videogiochi e cinema - Interattività, temporalità, tecniche narrative, Clueb
Ivan Fulco, Virtual geographyc - Reportage dai mondi dei videogiochi, Costa e Nolan
Alessio Ceccherelli, Oltre la morte - Per una mediologia del videogioco, Liguori
Chris Kohler, Power Up - come i videogiochi giapponesi hanno dato al mondo una vita extra, Multiplayer.it
Fabrizio Tavassi, Il mio nome è Bode. Viaggio nel mondo dei videogiochi tra competizione e dipendenza, Iuppiter
Marco Richards Accordi, Le professioni del videogioco, Tunue

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